poniedziałek, 9 czerwca 2014

Znowu przyszło lato...

"Znowu przyszło lato, który to już raz wiatr przynosi zapach tamtych snów........."

Jeszcze nie oficjalne ...- ale kto by tam patrzył w kalendarz, kiedy termometr za oknem od wczoraj szaleje, pokazując śródziemnomorskie temperatury :) Czerwiec jest moim ulubionym miesiącem- do wakacji jeszcze daleko, słońce cudownie grzeje, soczysta zieleń bucha gdzie nie spojrzeć, a stragany uginają się od wszelkiej maści tak wyczekiwanych owoców. Udziela się pozytywna energia unosząca się w powietrzu i aż się chce coś zmieniać, upiększać po prostu DZIAŁAĆ!
W tym okresie niewątpliwie ogrody ( czy balkony ) wysuwają się na pierwsze miejsce "w domu", jeśli chodzi o poświęconą im uwagę.


U mnie donice na tarasie już w większości obsadzone, ( taras przeszedł w tym roku malowanie ) dogrywam jeszcze dodatki, wymieniam dekoracje, które w zeszłym roku wyblakły. Na pewno jakąś wymianę zrobię jeszcze w krzewach w ogrodzie, bo coś mi tam nie pasuje ;))

 (napisy na donicach malowałam ręcznie w zeszłym roku czarna farbą do drewna )
Odpowiada mi zestawienie roślin w kolorach fioletu -tu werbena z lawendą i małe surfinki.



Jeśli nie planujemy wydać dużo pieniędzy, a chcemy aby nasz taras/balkon cieszył nasze oko, obok nasadzeń absolutnym MUST HAVE są latarnie -duże czy małe, drewniane czy metalowe- nie ważne :)
Ja jestem ich absolutna fanką i uważam , że nic tak nie doda uroku - szczególnie wieczorem, jak światełko tlące się obok naszych donic. Uważam, że nie warto zainwestować, są sprawdzonym, letnim dodatkiem - poza tym będziemy w końcu sporo letnich wieczorów spędzać na tarasie, więc MA BYĆ MIŁO I JUŻ! ;)


Latarnię poniżej wygrałam zeszłego lata , w konkursie magazynu "WERANDA " na  najpiękniej zaaranżowany taras :) Zimą stoi w salonie, na całe lato wędruje do ogrodu :


I reszta dodatków na letnie dni:
(Dodatki poniżej pochodzą ze sklepu  "Home Elegance" w moim mieście, już niedługo rusza nowy sklep internetowy pod tą samą nazwą, więc- jeśli moje inspiracje przypadną Wam do gustu, będziecie mogli nabyć podobne dla siebie.Bardzo przystępne ceny, więc polecam ;))


Ponieważ latem wiele posiłków spożywamy na powietrzu, czy to przenosząc obiad na taras, czy pakując podwieczorek na plener, warto pomyśleć o  letniej zastawie, (choć małych elementów ) a więc filiżanki, karafki, szklanki, miseczki do owoców- będzie nam dodatkowo miło celebrować posiłki "pod chmurką"
Więcej o letniej zastawie w kolejnym poście.





Na koniec tego iście letniego postu pokaże jeszcze Wam tylko, czym w tym roku udekorowałam ogródek mojej kawiarni. Mała rzecz, a cieszy- szklane kule :



Pozdrawiam Was serdecznie i BARDZO dziękuję, że ze mną nadal jesteście!
Miło czytało mi się po takiej przerwie wszystkie komentarze od Was!
C.D.N ...... 
:***







32 komentarze:

  1. Pięknie jest u Ciebie na tarasie. Kolorystyka kwiatów chyba w tym roku taka modna bo mi się też spodobała i róż i fiolet dominuje u mnie w skrzynkach. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Aniu:) pozwolisz, że sie trochę rozgoszczę u Ciebie? Swietne te szklane kule - widziałam podobne w Szwecji tylko w kształcie łezki, a teraz żałuję, że ich nie kupiłam:) pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudownie!Piękna kolorystyka i dodatki. Ja też uwielbiam lato i mogłoby trwać cały rok...U mnie właśnie leje i szaleje burza :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj, pięknie u Ciebie na tarasie:) Też uwielbiam latarenki i nastrój jaki wprowadzają:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie u Ciebie aż by się chciało wskoczyć i napawać oczy zielenią i cudnymi dekoracjami.
    I ja uwielbiam fiolety w zestawieniu z bielą. A latarenki zawładnęły mną na całego :-)
    pozdrawiam Marzena

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak zwykle pięknie, podziwiam, że sama tak pięknie napisałaś na donicach:) Świetna robota:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ładne dekoracje! Donice wyglądają rewelacyjnie...a latarenki masz śliczne! Sama też uwielbiam lampiony. Pozdrawiam Ala

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie w Twoi ogrodzie. Ma się ochotę leniwie w nim poodpoczywać. Podziwiam za to, że masz siły i chęci tak to pięknie utrzymywać. Cudnie!
    Pozdrawiam
    Karolina z zyj-kochaj-tworz.blospot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowny ten twój ogrod! Jeszcze trochę czasu minie zanim nauczę się jak zrobić tak by rosło;] A karafki bajeczne!

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudnie i ciepło. ..kwiaty w kortach cudne...ja wciąż czekam na mój balkon...mieszkam w domku , więc taras mam w ogrodzie, ale mój mały balkonik tez chciałam odnowić...czekam na nową obudowę, jak juz będzie to na pewno się pochwałę...
    Latarnia cudna , gratuluję. ..ja też mam bzika na punkcie świec i ich opraw...pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ależ u Ciebie letnie klimaty! Tylko wypoczywać, wypoczywać, wypoczywać... Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie u Ciebie, ciężko wzrok oderwać:)
    Po prostu muszę rozgościć się na dłużej:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie tam masz! Domowo i przytulnie. :-)
    Kwiaty kwitną i pewnie cudnie pachną. I ile dekoracji!

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak. Szkalne kule są niezastąpione. Ja bym powiedziała - wielka rzecz, bo cieszy o każdej porze roku. Moje serce skradł domek dla ptaków. Uroczy.

    OdpowiedzUsuń
  15. duża sztuka tak wspaniale zestawić wszystkie drobiazgi efekt końcowy zjawiskowy:-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Witaj:) Bardzo podobają mi się Twoje inspiracje i sposób prowadzenia bloga:) Pozwolisz, że będę obserwować Twój blog, zapraszam do mnie: www.mojepasjewjednymmiejscu.blogspot.com. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Oj ślicznie i przytulnie. Chętnie bym przygarnęła tego słodkiego aniołka. I domek dla ptaszków -cudny.:)

    OdpowiedzUsuń
  18. takie lat powinno trwać i trwać ...

    OdpowiedzUsuń
  19. przepiekne zdjęcia....cudnie masz wokół siebie...

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam! Śledzę Pani bloga od dawna. Po porządkach na strychu po dziadkach wygrzebałam kilka rzeczy, które możliwe, że wpadłyby w Pani gust. Mogę wysłać również pocztą. Zapraszam: http://olx.pl/oferta/emalia-emaliowane-retro-shabby-prowansja-garnki-ozdoby-do-domu-ogrod-CID628-ID6Z6cf.html

    OdpowiedzUsuń
  21. Pięknie!!!!
    ale .... znowu przyszła jesień ....
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Aniu narobiłaś smaku i znów Cię nie ma!
    Czekamy...

    OdpowiedzUsuń
  23. Muito bom o seu blog, estive a percorre-lo li alguma coisa, porque espero voltar mais algumas vezes,
    deu para perceber a sua dedicação em partilhar o seu saber.
    Se me der a honra de visitar e ler algumas coisas no Peregrino e servo ficarei radiante.
    E se gostar e desejar comente.
    Como já estamos perto do Natal, desejo-lhe um Natal Feliz e cheio de paz e saúde.
    Que Deus vos abençõe e guarde.
    António.
    http://peregrinoeservoantoniobatalha.blogspot.pt/

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo podobają mi się takie drewniane napisy :)

    OdpowiedzUsuń